Wandelweek Juni 2005 in Oostenrijk, omgeving Kaunertal

Mijn doel was om de Piz Mudin en de Muttler (in het Samnaun gebied) te bedwingen.
Van 18 juni tot en met 25 juni 2005. Voor foto's klik hier

Zaterdag
Ik wilde op een camping staan vlak bij Samnaun maar helaas was er geen camping te vinden. Mijn doel op de Piz Mudin te bedwingen ging niets worden. Ik heb besloten dan maar naar het Kaunertal te gaan. 's Avonds heb ik de tent op gezet. Toen de tent stond heb ik in een restaurant van het hotel gegeten wat bij de camping staat.

Uitzicht op de Madatschkopf Zondag
Vandaag ben ik naar Samnaun (Zwitserland) gegaan om een proef stukje te lopen naar een sattel. Vanaf die sattel was een mooi uitzicht over het Silvretta gebied richting Oostenrijk. Ik heb veel mooie bloemen gezien zoals de Kogelranonkel (of wel de Europese Trollius genoemd) en de voorjaars Getiaan. Ook heb ik veel bergmarmotten gezien van dicht, tot zeer dicht bij. Jammer genoeg heb ik hier geen foto's van kunnen maken. Dit kwam omdat ik mijn fototoestel was vergeten, deze lag in de auto.

Dinsdag
Gisteren heb ik In Samnaun heb ik stokken gekocht. Vandaag wil ik naar de Feichtener Karlspitze (2916m). Ik ben te laat vertrokken, wel ben ik een heel eind gekomen . In het eerste gedeelte is het goed gemarkeerde pad. Later ging dit over in steenmannetjes en op een gegeven moment waren er ook helemaal geen paden en steenmannetjes meer. De omgeving is wel heel mooi. Ik had mooie uitkijk op de Madatsch Kopf en de Kaunergrat. Ik had eerder moeten vertrekken zodat ik de route goed kon afmaken. Nu ben ik gestopt omdat het te laat werd. Totaal heb ik ongeveer 7 uur gelopen. Volgende keer vroeg beginnen en dan afmaken.
Verpeilhütte

Donderdag
Ik ben naar de Verpeilhütte gelopen, daarna ben ik ook nog doorgelopen naar de top Madatschkopf (2778m). Op de top had ik een mooi uitzicht op de Kaunergrat en de Glokturmkamm. Ik had van daaruit een goed zicht op de Glockturm. VerpeilhutteDeze heb ik ongeveer 20 jaar geleden al beklommen. Van deze top is ook een goed zicht op de Weisspitse met zijn gote gletsjers. Ook kun je de Madatschferner met op de achtergrond de Watsespitze, Schwaben Kopf en de Verpeilspitze goed zien. De tocht duurde in totaal ongeveer 7 uur. Het was een leuke tocht.

Vrijdag
Vandaag is mijn vertrek naar Nuziders. Mijn doel is om de volgende dag mijn oude bekende Rote Wand opnieuw te bedwingen. Deze berg ligt in het Lechbrongebergte. Vorige keer moest ik het opgeven i.v.m. vermoeidheid toen te veel grote tochten gelopen zie mijn verhaal: "Die ene top zit mij dwars". Daar aangekomen kreeg ik te horen van een wandelgids dat de route geblokkeerd was. De bus kon niet naar Laguzalp. De weg was door vele regen in dat gebied onder de modder gekomen. Dus kon ik weer niet naar de Rote Wand.

Helaas zit mijn wandel week er op. Nee het was geen productieve week. Volgend jaar beter.

Wim de Lange

Wij gebruiken cookies op onze web site. Sommigen zijn essentieel voor het correct functioneren van de site, terwijl anderen ons helpen om de site en gebruikerservaring te verbeteren (tracking cookies). U kan zelf kiezen of u deze cookies wil toestaan of niet. Let op dat als u onze cookies weigert mogelijk niet alle functies van de site beschikbaar zijn.